افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست

افتادگی پلک فوقانی می تواند یک عارضه ناراحت کننده برای بیماران شما پس از تزریق سم بوتولینوم زیبایی یا تزریق بوتاکس باشد، اما آیا شما آن را به درستی شناسایی می کنید و آیا داستان و همچنین گزینه های شما برای اصلاح چیزهای بیشتری وجود دارد؟

پتوز پلک چیست؟

پتوز پلک اصطلاح پزشکی برای افتادگی پلک است. به خصوص اگر علامت جدیدی باشد، نامتقارن باشد یا بینایی را تحت تأثیر قرار دهد بسیار مهم است.

اکثر موارد پتوز پلک در واقع پتوز ابرو است. افتادگی عضله فرونتالیس می‌تواند روی پلک قرار گیرد و احساس سنگینی در ناحیه ایجاد کند که برای چشم‌های کم‌تجربه یا کمتر تمرین‌کرده به نظر می‌رسد که سم بوتولینوم روی پلک تأثیر گذاشته است. با تشخیص نادرست، بیمار درمان اشتباهی را دریافت می کند و پزشک زیبایی مستعد تکرار همان اشتباهات در تشخیص بین پتوز پلک و ابرو است.

علت افتادگی پلک چیست؟

دلایل متعددی برای پتوز واقعی پلک وجود دارد، و اگر بیمار در هر مرحله ای با پتوز به شما مراجعه کند، عاقلانه است که همه آنها را در نظر بگیرید.

اولین سناریویی که ما در ۱% از درمان‌های سم بوتولینوم انتظار داریم، زمانی است که نوروتوکسین راه خود را به داخل مدار چشم برمی‌دارد که بر عضله بالابرنده palpebrae تأثیر می‌گذارد.

آیا بوتاکس باعث پتوز پلک شده است؟

بسیاری از پزشکان زیبایی فوراً خود را برای هر گونه عوارض جانبی، علائم یا شکایتی که پس از یک عمل رخ می دهد سرزنش می کنند. وبیماران نیز به طور منطقی آنچه را که می بینند به روش هایی که انجام داده اند متصل می کنند، اما دلایل زیادی برای عدم تقارن در این زمینه وجود دارد

در صورت افتادگی پلک بوتاکس چه کار می کنید؟

اگر افتادگی پلک فوقانی به دلیل پتوز ابرو باشد، این عارضه جانبی معمولاً بیش از شش هفته طول نمی کشد. و خود به خود و بدون هیچ مداخله پزشکی برطرف می شود. پتوز واقعی پلک فوقانی توسط مکانیسم متفاوتی ایجاد می شود و می تواند طولانی تر باشد. برای فعال کردن عضله خفته در پلک فوقانی می‌توانید از قطره چشمی استفاده کنید، اگرچه این کار معمولاً بی‌اثر است.

نکته:

نکته زیبای تزریق بوتاکس این است که اگر مشکلی وجود داشته باشد معمولاً بدون هیچ مداخله پزشکی خود به خود برطرف می شود. اما، از سوی دیگر، مردم می خواهند که وقتی نتایج عالی هستند، برای همیشه باقی بماند. و بوتاکس یک درمان بسیار موثر برای از بین بردن خطوط افقی پیشانی است.

علت های مختلف افتادگی پلک براثر بوتاکس:

طبیعی است، که اگر پوست شلی بیش از حد در پیشانی دارید، پس از تزریق بوتاکس در پیشانی، صاف شدن خفیف ابروها را تجربه کنید. اگرچه مهم است به یاد داشته باشید که قبلاً دچار افتادگی ابرو نشده اید. اما به این معنی نیست که پس از درمان بعدی بوتاکس این عارضه جانبی را تجربه نخواهید کرد. این به این دلیل است که پاسخ بدن پس از هر درمان متغیر است. علاوه بر این، آناتومی شما ممکن است پس از درمان های قبلی تغییر کرده باشد. زیرا برخی از عضلات ممکن است قوی تر و برخی ضعیف تر باشند. به همین دلیل است که باید با یک پزشک زیبایی ماهر و با تجربه و فردی که فاکتورهای فوق را هنگام معاینه عضلانی شما در نظر می گیرد، مشورت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا