تعداد شات های لیزر برای نواحی مختلف بدن

تعداد شات های لیزر

زمانیکه دستگاه لیزر را روی سطح پوست می گذارند اشعه ای به سطح پوست تابیده می شود که فولیکول های مو آن اشعه را جذب کرده و سپس به روند کاهش مو کمک می کند. به هر بار فشار دادن کلید دستگاه و تاباندن این اشعه یک شات می گویند.

تعداد شات های لیزر چه تاثیری در لیزر دارد؟

به مدت زمانی که هر پالس از لیزر روی سطح پوست تابانده می شود یک TRT می گویند. نتیجه ی لیزر به تعداد شات ها و مدت زمان هر پالس بستگی دارد. هرچه تعداد شات ها بیشتر باشد مدت زمان درمان کمتر می شود.

دستگاه الکس کندلا از یک سیستم خنک کننده برای کاهش درد و سوزش حین لیزر استفاده می کند به همین علت مدت زمان هر پالس بسیار مهم است. تعداد شات ها و مدت زمان آنها تاثیر زیادی در نتیجه بخشی لیزر دارد اما توجه کنید که اگر مدت زمان هر پالس بیش از حد نیاز باشد موجب سوختگی در آن ناحیه می شود.

متخصصین باید برای افرادی که پوست تیره ای دارند از شات های کمتر و مدت زمان پالس بیشتر استفاده کنند. این روند احتمل سوختگی در ناحیه مورد نظر را کاهش می دهد.

چگونه تعداد شات های کل بدن مشخص می شود؟

زمانی که شما برای اولین بار برای لیزر مراجعه می کنید متخصصین روی یک ناحیه از پوست شما امتحان می کنند تا در صورت بروز هرگونه حساسیت و مشکلی از عواقب آن جلوگیری کنند. تعداد شات های لیزر به نوع و رنگ پوست شما بستگی دارد. برای مثال با دستگاه الکس کندلا برای ناحیه ی چانه حدود ۱۰ شات نیاز است.

ممکن است این مقدار برای کل بدن حدود ۴۰۰۰ شات هم برسد.

نکته: هر چه پوست شما روشن تر باشد برای دستگاه الکس کندلا پالس های کوتاه تر اما با تعداد شات های بیشتر در نظر گرفته می شود. در نتیجه دوره ی درمانی کوتاه تری خواهید داشت.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر:

در صورتی که تعداد شات های کافی برای هر ناحیه زده شود حدود ۳ تا ۸ جلسه برای پاسخگویی کامل نیاز است. معمولا ساق پا و دست ها بهترین نقاط برای لیزر هستند. اگر به جای ۴۰۰۰ شات از ۲۰۰۰ شات برای لیزر کل بدن استفاده کنند ممکن است حتی تا پایان جلسه هشتم نیز مو های ساق پا به طور کامل از بین نروند.

ردیف ناحیه حداقل تعداد شات حداکثر تعداد شات
۱ صورت کامل ۱۰۰ ۲۰۰
۲ بیکینی ۱۰۰ ۲۰۰
۳ زیر بغل ۹۰ ۱۸۰
۴ ران پا ۵۰۰ ۱۰۰۰
۵ ساق پا ۴۲۰ ۸۴۰
۶ ساعد و دست ۱۱۰ ۲۲۰
۷ بازو ۱۱۰ ۲۲۰
۸ باسن ۱۱۰ ۲۸۰
۹ دور سینه ۴۰ ۸۰
۱۰ خط شکم ۳۰ ۶۰
۱۱ خط کمر ۸۰ ۱۶۰
۱۲ کمر نیم تنه به پشت ۹۰ ۱۸۰
۱۳ نیم تنه جلو ۱۱۰ ۲۲۰
۱۴ وسط سینه ۴۰ ۸۰
۱۵ پشت لب ۲۰ ۴۰
۱۶ چانه ،غبغب،گردن ۵۰ ۱۰۰
۱۷ کل بدن ۲۰۰۰ ۴۰۰۰
چند جلسه لیزر لازم است؟

چند جلسه لیزر لازم است؟

چند جلسه لیزر برای از بین بردن کامل موهای زائد کافی است؟ آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟ فاصله بین جلسات لیزر چقدر باید باشد؟ این‌ها تنها بخشی از سوالاتی هستند که افراد قبل از انجام لیزر موهای زائد با آن مواجه می‌شوند. در کرمان نیز، مراکز متعددی برای انجام لیزر موهای زائد وجود دارد.

Read More »
درمان سریع گودی زیر چشم

رفع دائمی گودی زیر چشم و تیرگی اطراف آن: روش‌های موثر و سریع

چه کسی دوست ندارد چشمانی درخشان و شاداب داشته باشد؟ گودی زیر چشم نه تنها زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند نشانه خستگی و پیری زودرس باشد. اما نگران نباشید، با شناخت علل و راهکارهای مناسب، می‌توان به راحتی از شر این مشکل رها شد.  در این مقاله کلینیک والا کرمان، به

Read More »
عوارض جراحی بینی

عوارض بعد از عمل بینی چیست؟ عوارض جراحی بینی یا رینوپلاستی

جراحی بینی، یا رینوپلاستی، یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در جهان است. اما مانند هر عمل جراحی دیگری، با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در علم و تکنیک‌های جراحی، همچنان با عوارضی همراه است. اگرچه غیرمعمول است، اما آگاهی از عوارض بعد از عمل بینی می تواند به شما در تصمیم گیری قدرتمند و اطمینان از بهبودی

Read More »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا