ویتامین سی چه تاثیری روی پوست دارد+ روش جذب ویتامین سی

فواید ویتامین سی

 

راه های زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد. استفاده از کرم ضد آفتاب ،نوشیدن آب ،پاکسازی پوست و… از جمله راه های مراقبت از پوست است. یکی دیگر از این راهکار ها استفاده از ویتامین ها است. ویتامین ها تاثیر فوق العاده ای روی پوست می گذارند بعضی از آن ها کلاژن ساز هستند بعضی ها در روشن شدن پوست تاثیر دارند و… در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز پوست بپردازیم. اما قبل از آن لازم است بدانیم ویتامین ها چه تاثیری روی پوست دارند. در موارد زیر چند مورد از این مزایا را نام می بریم:

  • آبرسانی به پوست
  • کلاژن سازی
  • کاهش چین و چروک
  • کمرنگ کردن لکه های پوستی
  • از بین بردن جوش و جای جوش
  • شفاف سازی پوست

همه ی شما قطعا میزان اهمیت ویتامین سی را برای پوست می دانید. ویتامین سی از طریق خوردن مواد غذایی قابل جذب است اما استفاده از سرم های ویتامین سی روی پوست تاثیر چند برابری می گذارد.

 

 

برای داشتن پوستی شاداب تر و موهایی سالم تر از ویتامین سی کمک بگیرید. علاوه بر داشتن جنبه زیبایی تاثیر مهمی در ایمنی بدن می گذارد. پس حتما مصرف مداوم ویتامین سی را جدی بگیرید و آن را در برنامه غذایی و روتین پوستی خود قرار دهید.

 

 

خواص ویتامین سی برای پوست چیست ؟

بهبود جای زخم و سوختگی:

ویتامین سی به رشد بافت بدن کمک زیادی می کند خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در ویتامین سی سبب بهبود جای زخم ها می شود. استفاده از ویتامین سی برای بیمارانی که دچار سوختگی شدید هستند به شدت توصیه می شود.

درمان آفتاب سوختگی:

برای درمان آفتاب سوختگی باید ویتامین سی را با ضد آفتاب ترکیب کرد. ویتامین سی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد نقش مهمی در تولید کلاژن را ایفا می کند و همین موضوع سبب درمان آفتاب سوختگی می شود.

ویتامین سی با درصد بالا را به هیچ عنوان نباید روی پوستی سوخته مستقیما استفاده کرد. چرا که خاصیت لایه برداری دارد و فقط روی پوست سالم باید استفاده شود.

کاهش لکه های پوستی :

یکی از علت های به وجود آمدن لکه های پوستی جای جوش است. حتی ممکن است زخمی روی صورتتان وجود داشته که حالا جای آن بهبود یافته اما آن ناحیه از پوستتان تغییر رنگ داده است. در همه ی این حالات می توانید از ویتامین سی استفاده کنید.

تاثیر ویتامین سی روی لکه های پوستی

کمک به ترمیم بافت پوست :

الاستین ماده ای است که به سفت شدن و ارتجاعی شدن پوست کمک می کند.یکی از نقش های  ویتامین سی تولید این ماده ی با ارزش یعنی الاستین است.

عروق های خونی بسیار ریزی در زیر پوست وجود دارد که مواد مغذی مورد نیاز پوست را حمل می کند این مواد مغذی تاثیر مستقیم روی شادابی پوست دارند. یکی از کاربردهای کلاژن نیز ساختن همین عروق خونی است که با استفاده از ویتامین سی این کار ممکن می شود.

ویتامین سی به ساخت کلاژن کمک زیادی می کند:

بدن انسان از طریق ترکیباتی به اسم هیدروکسی لایزین و هیدروکسی پرولین کلاژن را تولید می کند و ویتامین یکی از اجزای ساخت این دو ترکیب مهم است.

تاثیر ویتامین سی روی مو :

  • جلوگیری از ریزش مو
  • تحریک بیشتر رشد مو
  • کاهش خشکی مو
  • جلوگیری از سفیذ شدن موها
  • نابودی شوره های سر

رشد بیشتر مو:

استفاده از ویتامین سی باعث تقویت فولیکول های مو می شود در نتیجه ریشه های مو را سالم تر می کند و در رشد موها تاثیر به سزایی دارد.

کاهش خشکی مو:

یکی از علل های خشکی مو کمبود ویتامین سی است. اگر خشکی مو برطرف نشود باعث ریزش مو می شود بنابراین در طول روز حدود ۹۰ میلی گرم ویتامین س

تاثیر ویتامین سی روی مو

کاهش شوره سر:

ویتامین سی میکروب های کف سر را از بین می برد و فولیکول های مسدودشده را آزاد می کند. همین امر سبب رشد بهتر موها می شود.

جلوگیری از ریزش مو :

ویتامین سی باید به طور منظم و مداوم استفاده شود تا در ریزش موها تاثیر بگذارد. چرا که این ویتامین محلول در آب است و درون بدن ذخیره نمی شود و برای نتیجه گیری بهتر باید آن را در برنامه خود به طور مداوم قرار دهید.

چند ماده غذایی که حاوی ویتامین سی هستند:

تا به الان در رابطه با تاثیر ویتامین سی برای پوست و مو صحبت کردیم. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه بدن ویتامین سی دریافت می کند؟

همانطور که قبلا گفتیم ویتامین سی به صورت محلول در آب است و در بدن قابل ذخیره نیست. یکی از راه های جذب آن خوردن مواد غذایی است که حاوی این نوع ویتامین هستند.

اسفناج:

اسفناج دارای مقدار زیادی ویتامین سی است و علاوه بر آن حاوی ویتامین پتاسیم،کلسیم،منگنز هم می باشد. یک فنجان اسفناج پخته شده حدود ۱۱۷ میلی گرم ویتامین سی دارد

آویشن:

از میان گیاهان آویشن دارای بیشترین مقدار ویتامین سی است.در هرگرم این گیاه سه برابر پرتقال ویتامین سی وجود دارد. به دلیل بالا بودن مقدار ویتامین این گیاه از آن به عنوان داروی سرماخوردگی استفاده می کنند.

جعفری :

در هر ۱۰۰ گرم جعفری حدود ۱۳۳ میلی گرم ویتامین سی وجود دارد. جعفری تازه علاوه بر داشتن ویتامین سی بالا دارای آهن بسیار زیادی است.

مواد غذایی زیر همگی دارای ویتامین سی هستند:

  • لیمو ترش
  • توت فرنگی
  • گل کلم
  • رزماری
  • گوجه فرنگی

روش جذب ویتامین توسط برای بدن:

همانطور که گفتیم ویتامین سی تاثیر خیلی مهمی در تقویت سیستم بدنی ما دارد و ما باید مصرف آن را به طور دائم در برنامه ی خود قرار دهیم. از جمله روش های جذب ویتامین سی مصرف مواد غذایی حاوی این نوع ویتامین است که در مطلب بالا به آن اشاره کردیم. یکی دیگر از این راهکار را مصرف قرص های ویتامین سی است که در آب آن را می اندازند.

برای داشتن پوستی سالم تر می توانید از سرم های ویتامین سی استفاده کنید که حتما روی پوست تمیز باید استفاده شود.

نکته : هنگامی که از مواد غذایی دارای ویتامین سی استفاده می کنید از مصرف کافئین پرهیز کنید زیرا مانع جذب آن می شود.

سوالات پرتکرار :

مصرف همیشگی ویتامین سی چه تاثیری روی پوست شما خواهد گذاشت ؟

مصرف ویتامین سی موجب رفع چین و چروک می شود و بافت های آسیب دیده پوست را درمان می کند.

ویتامین سی روی موها چه تاثیری می گذارد ؟

مصرف ویتامین سی موجب براق شدن موها می شود و از ریزش آن ها جلوگیری می کند.

روش مستقیم مصرف ویتامین سی چگونه است ؟

بعضی از محصولات آرایشی حاوی ویتامین سی هستند و برای مصرف آن به صورت مستقیم می توانید از کرم ها و سرم های ویتامین سی استفاده کنید.

 

چند جلسه لیزر لازم است؟

چند جلسه لیزر لازم است؟

چند جلسه لیزر برای از بین بردن کامل موهای زائد کافی است؟ آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟ فاصله بین جلسات لیزر چقدر باید باشد؟ این‌ها تنها بخشی از سوالاتی هستند که افراد قبل از انجام لیزر موهای زائد با آن مواجه می‌شوند. در کرمان نیز، مراکز متعددی برای انجام لیزر موهای زائد وجود دارد.

Read More »
درمان سریع گودی زیر چشم

رفع دائمی گودی زیر چشم و تیرگی اطراف آن: روش‌های موثر و سریع

چه کسی دوست ندارد چشمانی درخشان و شاداب داشته باشد؟ گودی زیر چشم نه تنها زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند نشانه خستگی و پیری زودرس باشد. اما نگران نباشید، با شناخت علل و راهکارهای مناسب، می‌توان به راحتی از شر این مشکل رها شد.  در این مقاله کلینیک والا کرمان، به

Read More »
عوارض جراحی بینی

عوارض بعد از عمل بینی چیست؟ عوارض جراحی بینی یا رینوپلاستی

جراحی بینی، یا رینوپلاستی، یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در جهان است. اما مانند هر عمل جراحی دیگری، با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در علم و تکنیک‌های جراحی، همچنان با عوارضی همراه است. اگرچه غیرمعمول است، اما آگاهی از عوارض بعد از عمل بینی می تواند به شما در تصمیم گیری قدرتمند و اطمینان از بهبودی

Read More »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا