کربوکسی تراپی چیست و تاثیر کربوکسی تراپی روی پوست چگونه است؟

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش قدیمی برای جوانسازی پوست است. فرانسوی ها در زمان های قدیم فهمیدند که حمام یا شنا کردن در آ ب های با کربن دی اکسید بالا برای بهبود زخم ها بسیار موثر است.

شاید از خود سوال کنید این روش چگونه عمل می کند؟

با تزریق کربن دی اکسید به ناحیه موردنظر این ماده با آب موجود در بافت های بدن و خون ترکیب می شود و ماده ی جدیدی به اسم بیکربنات را بوجود می آورد. از آنجا که بدن این عمل را کمبود اکسیژن تلقی می کند  به سرعت واکنش نشان داده و خون رسانی  در بدن را توسط رگ های خونی افزایش می دهد و این امر سبب افزایش کلاژن می شود.

کربوکسی تراپی چیست؟

از کربوکسی تراپی در نقاط مختلفی از بدن از جمله گردن، پاها، بازوها و حتی برای رفع گودی زیر چشم استفاده می شود و از حمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چربی های اضافی
  • کشیدگی و افزایش ارتجاعی بودن پوست
  • کمرنگ کردن چین و چروک های صورت
  • جوانسازی پوست
  • بهبود جای جوش و آکنه
  • برای درمان ریزش مو بسیار مفید است
  • رفع تیرگی دور چشم

افزایش خون رسانی چگونه موجب جوانسازی می شود ؟

زمانی که خون رسانی در بافت های بدن افزایش پیدا می کند این امر باعث از بین رفتن چربی های اضافی می شود و فرآیند ترمیم پوست را تحریک می کند در نتیجه تولید کلاژن به حداکثر مقدار خود می رسد و به ارتجاعی شدن پوست شما کمک می کند.

پاسخ به چند سوال رایج در مورد کربوکسی تراپی :

 

آیا در طول انجام این روش درمانی دردی را احساس می کنیم؟

در پاسخ به سوال شما باید بگوییم که در زمان تزریق شما هیچ دردی احساس نمی کنید و حتی نیازه به استفاده از مواد بی حسی هم نیست اما اگر آستانه تحمل شما بسیار پایین باشد از کرم های بی حس کننده قبل از تزریق می توان استفاده کرد.

البته بستگی به محل تزریق هم دارد برای مثال برای درمان تیرگی دور چشم شما پس از تزریق ممکن است فقط احساس کنید که آن ناحیه باد کرده است اما ده دقیقه بعد به حالت قبل برمی گردد.

بعد از چند جلسه درمان شما کامل می شود ؟

تعداد جلسات کاملا به نوع مشکل شما بستگی دارد:

  • برای درمان تیرگی دور چشم بین ۴ تا ۸ جلسه نیاز است
  • جوانسازی پوست هم به۴ تا ۸ جلسه نیاز دارد
  • برای در مان ترک های پوستی بین ۴ تا ۱۰ جلسه به صورت ماهیانه باید مراجعه کنید
  • برای درمان چربی های موضعی به ۸ تا ۱۰ جلسه نیاز است تا بهترین نتیجه را بگیرید

ماندگاری روش کربوکسی تراپی چقدر است ؟

در مورد سایر کاربردهای کربوکسی تراپی تاچند سال نتایج آن باقی می ماند اما در مورد جوانسازی پوست ممکن است تا۶ ماه نتیجه ود را روی پوست شما بگذراد.

 آیا کربن دی اکسید گازی سمی است؟

این گاز نتیجه سوخت و ساز بدن است یعنی همان گازی که در ریه ها و خون ما وجود دارد و هیچ آسیبی به سلول های بدن نمی رساند.

از کربوکسی تراپی برای درمان کدام نواحی استفاده می شود:

ترک های پوستی:

باتزریق گاز کربن دی اکسید به نواحی که ترک پوستی وجو دارد خون رسانی را در آن ناحیه افزایش می دهد و در نتیجه با بوجود آمدن سلول های خونی سبب ترمیم آن ناحیه می شود. لازم به ذکر است که نتیجه گیری در این روش کمی زمان بر است و باید جلسات بیشتری مراجعه کنید.

کربوکسی تراپی در نواحی شکم و پهلو:

یکی از جدید ترین شیوه های از بین بردن چربی های اضافی شکم و پهلو کربوکسی تراپی است. آب کردن چربی های شکم و پهلو کاری بسیار سخت است با ورزش کردن کم کردن ۳۰ الی۴۰ کیلو کار بسیار سنگینی است. روش های دیگری مثل عمل های جراحی نیز وجود دارد که بسیار خطر ناک است ما قبلا در مقاله ای در رابطه با خطرات عمل های زیبایی صحبت کرده ایم پیشنهاد می کنیم آن را حتما مطالعه کنید. این روش در صورتی که تحرک لازم را داشته باشید بسیار تاثیر گذار است.

کربوکسی تراپی برای جای جوش و آکنه:

زمانی که منافذ پوست دارای چربی اضافی باشند و سلول های مرده جای این منافذ را پر کنند باعث ایجاد جوش صورت می شود. کربوکسی تراپی با حذف و سوزاندن چربی های اضافی و تولید کلاژن بیشتر جای جوش را از بین می برد. از انواع اسکاری که بوسیله این روش از بین رفته اند می توا به موارد زیر اشاره کرد:

  • جای جوش هایی که به صورت کمرنگ و پررنگ روی سطح پوست هستند
  • اسکار عمقی
  • اسکار کلوئیدی

رفع تیرگی دور چشم:

یکی از رایج ترین کاربردهای کربوکسی تراپی درمان تیرگی زیر چشم است با افزایش خون رسانی در زیر چشم عملکرد این ناحیه بهتر می شود. این روش هیچ دوره نقاهتی ندارد و عوارض بعد آن به سرعت از بین می رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا