عمل زیبایی تا چه اندازه می تواند برای بدن خطرناک باشد؟

معایب عمل زیبایی

ازگذشته تا به امروز عمل های زیبایی طرفداران بسیار زیادی دارد. نیاز به عمل های جراحی از آنجا پدید آمد که بعد از اوج گرفتن بیماری وبا مردم به دنبال برطرف کردن عیب های صورت خود بودند. زیرا این بیماری تاثیرات بسیار بدی روی زیبایی آن ها گذاشته بود. در اینجا به معرفی چند نموونه عمل زیبایی می پردازیم و خطرات هر کدام را بررسی می کنیم.

انواع عمل های زیبایی :

  • بلفارو پلاستی
  • کانتو پلاستی
  • عمل زیبایی بینی
  • پیکر تراشی
  • اتو پلاستی
  • تزریق فیلر

عوارضی که جراحی پیکر تراشی دارد :

امروزه شاهد عمل های زیبایی زیادی هستیم که شاید از شنیدن نام بعضی از آن ها تعجب کنید. یکی از رایج ترین عمل های زیبایی که امروزه زیاد انجام می شود، پیکرتراشی بدن است که برای هر ناحیه و هر قسمت از بدن از روش مناسب استفاده می شود. از مهم ترین دلایل محبوبیت این عمل، رسیدن به ظاهر و اندام ایده آل در کوتاه ترین مدت است.

این جراحی عوارض زیادی دارد. افرادی که به دلیل هزینه کمتر، جراح نامناسب و کم تجربه را انتخاب می کنند هم بیش تر از بقیه افراد باید به این خطرات توجه کنند.

 

عوارض عمومی عمل پیکرتراشی بدن :

 دسته ای از این خطرات هستند که عوارض کم خطر تری دارند و در دوره نقاهت به مرور بهبود می یابند.

تورم بعد از عمل پیکرتراشی

از اولین نشانه های بهبودی بعد از عمل جراحی، تورم همان ناحیه است. سلول های پوستی برای ترمیم در محلی که بافت آسیب دیده جمع می شوند در نتیجه باعث باعث تورم می شود.

کبودی بعد از عمل پیکرتراشی

کبودی نیز یکی از مضرات عمل پیکرتراشی است. در حین عمل ممکن است مویرگ هایی پاره شوند و در زیر پوست خون لخته شود درنتیجه باعث کبودی میشوند. اما به مرور این کبودی ها التیام می یابند.

خطراتی که عمل پیکر تراشی دربعضی از نواحی مختلف بدن دارد :

آسیب های عمل زیبایی لیپوماتیک صورت :

  • ناهمواری سطح پوست
  • کبودی صورت و گردن
  • شل شدن پوست گردن
  • ماندن جای بخیه در صورت
  • بوجود آمدن لکه

عوارض عمل زیبایی لیپوساکشن بازو :

  • تورم و کبودی پوست
  • افتادگی بازو
  • امکان ایجاد عفونت

خطرات عمل زیبایی پیکر تراشی در نواحی شکم و پهلو :

  • لخته شدن خون
  • امکان نیاز به جراحی مجدد
  • شل شدگی پوست شکم
  • یکی از خطرات احتمالی بروز عفونت است

همه چیز درباره ی عمل زیبایی بلفارو پلاستی :

عمل زیبایی بلفارو پلاستی یا افتادگی پلک چربی های اظافی پشت پلک را ترمیم می کند. این عمل تاثیرات منفی روی بینایی چشم می گذارد در ادامه قصد داریم به معایب این روش بپردازیم.

تاثیرات منفی عمل بلفارو پلاستی :

زمانی که سن شما بالا می رود پلک پشت چشم دچار افتادگی می شود که ظاهر زیبایی ندارد. یکی از راهکار هایی که برای برداشتن چربی اظافه پشت پلک پیشنهاد می شود عمل بلفارو پلاستی است. اگر چه در ظاهر تغییرات خوبی ایجاد می کند اما این روش معایبی هم دارد.

اشک ریزی از چشم یکی از عوارض عمل بلفارو پلاستی:

بعد از عمل زیبایی بلفارو پلاستی به علت کوتاه شدن پلک و وجود بخیه ها پلک زدن کاری بسیار دشوار است. زمانی هم که فرد به درستی نتواند پلک بزند درنتیجه سبب اشک ریختن از چشم می شود.

یکی از عوارض کوتاه مدت این عمل خشکی چشم است:

خشکی چشم از عوارض کوتاه مدت این عمل است. اما با استفاده از قطره های چشمی این عارضه به مرور کمتر می شود.

ماندن جای زخم و بخیه روی پوست:

زمانی که شما دست خود را می برید ممکن است جای زخمتان به سرعت بهبود یابد اما پوست صورت بسیار حساس تر از نقاط دیگر بدن است. تا زمانی که جای بخیه و زخم از بین برود مدتی زمان می برد و اگر دکترتان باتجربه باشد بعد از مدتی دیگر هیچ جای زخمی نمی ماند.

تاری دید و حساسیت به نور:

برخی از افراد در دوره ی ابتدایی بعد از جراحی، متوجه تاری دید می شوند. که معمولا بعد از چند روز از بین می رود. در این حالت نباید به چشمان خود فشار بیاورید و استفاده از موبایل و تلویزیون را تا حد امکان کاهش دهید.

در دوره بهبودی بعد از جراحی چشم ها نسبت به نور حساس هستند و در معرض نور قرار گرفتن موجب اشک ریزی چشم ها می شود. بنابراین تا جای ممکن سعی کنید بیرون از خانه نروید و در صورت اجبار از عینک آفتابی استفاده کنید

  در بعضی موارد نادر ممكن است فرد بلافاصله بعد از عمل دچار نابینایی شود که چند ساعت بعد از عمل این مشکل برطرف می شود.

سخت پلک زدن از عوارض مهم بعد از عمل است:

یکی از عارضه های موقت بعد از این عمل ناتوانی در بستن چشم ها است که خود به خود بعد مدتی برطرف می شود. به این نکته توجه داشته باشید که اگر مقدار زیادی از چربی های پشت پلک برداشته شود این مشکل پایدار می ماند.

چگونه می توان معایب عمل بلفاروپلاستی را کاهش داد؟

عوارض عمل زیبایی افتادگی پلک هم به راحتی قابل حل هستند. به همین علت باید از ابتدا برای عمل بلفاروپلاستی یک مرکز خوب را انتخاب کنید تا عوارض جراحی بلفاروپلاستی به حداقل کاهش پیدا کند. اگر پزشک کار خود را به صورت کاملاً ماهرانه و با ظرافت انجام دهد، عوارض و معایبعمل بلفاروپلاستی را نخواهید داشت و به سرعت جای زخم ترمیم می‌شود.

به علاوه توصیه‌های قبل از عمل و پس از عمل جراحی زیبایی پلک را نیز باید با دقت انجام دهید. داروها و پمادهایی که پزشک تجویز می‌کند، سر وقت مصرف شوند تا بدین صورت عوارض عملافتادگی پلک کاهش یافته و سریع از بین بروند.

جراحی زیبایی گوش :

عمل زیبایی گوش یا اتو پلاستی به منظور قرینه سازی گوش و کوچک کردن لاله های گوش انجام می شود.

عوارض موقت عمل اتو پلاستی :

درد وتورم در ناحیه ی گوش :

درد آن موقت و خیلی جزئی است. بعد از انجام این عمل بانداژهای مخصوصی را دور تا دور سر می بندند که کمک می کند راحت تر بخوابید .

خون ریزی در محل بخیه :

اگر بخیه های به درستی زده نشوند امکان خون ریزی وجود دارد.

رایج ترین عوارض عمل زیبایی اتوپلاستی :

اگر نکات بهداشتی بعد از عمل رعایت نشود باعث ایجاد عفونت در جای بخیه ها می شود.

عوارض بلند مدت عمل زیبایی اتو پلاستی :

عدم شباهت و قرینه سازی گوش ها :

اگر چه این عمل زیبایی به منظور قرینه سازی گوش ها انجام می شود اما ممکن به دلیل خطای جراح و عوامل دیگر این تقارن به وجود نیاید.

باقی ماندن جای زخم :

ممکن است جای زخم ها برای همیشه باقی بماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا