انواع روش های پاکسازی پوست کدامند؟

پاکسازی پوست

تمیز کردن صورت  یک کار اساسی است که باید به آن توجه بیسشتری داسته باشیم. ما از کرم ها و آرایش برای درخشندگی و زیبایی صورت استفاده می کنیم، اما وقتی نوبت به پاکسازی مناسب صورت می رسد، تمایل داریم از میانبرها استفاده کنیم. وقتی صورت را تمیز می کنیم، سعی می کنیم آلودگی جمع شده در طول روز را از پوست و منافذ خارج کنیم.

فقط پاک کردن آرایش کافی نیست. برای پاکسازی صورت باید از محصولی استفاده کنید که علاوه بر پاک سازی صورت ،حتی آن چیزی که نمی توانید ببینید، را نیز پاک کند. برای شما باید مهم باشد که بدانید چگونه صورت خود را به درستی تمیز کنید. تا از رشد باکتری ها و عفونت ها روی پوست صورت جلوگیری کنید. باکتری ها و تجمع آلودگی روی پوست صورت می تواند منجر به بسیاری از مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش های سرسیاه و غیره شود.

 

پاکسازی به کمک لیزر:

یکی از روش هایی که موجب پاکسازی پوست می شود لیزر درمانی است. اشعه ی لیزر روی رنگدانه های پوست تاثیر می گذارد و سبب کاهش چربی پوست می شود. علاوه بر آن لیزر سبب تحریک کلاژن شده و تاثیر فوق العاده ای در جوانی پوست دارد.

پاکسازی پوست با کمک میکرونیدلینگ:

میکرونیدلینگ اغلب برای تیرگی و لکه های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. با انجان میکرونید لینگ روی سطح پوست زخم هایی ایجاد می شود که پوست بلافاصله مجبور به بازسازی می شود و اینگونه بیشتر عارضه های پوستی از بین می رود. هم چنین این روش درمانی موجب تحریک کلاژن می شود.

 

نوع پوست شما مهم است:

ممکن است مشکوک به داشتن پوست خشک، چرب یا حساس باشید، اما آیا واقعا نوع پوست خود را می شناسید؟ دانستن نوع پوست به شما میکند بهترین محصولاتی که برای نوع پوست شما تولید شده اند را پیدا کنید. در واقع، استفاده از محصولات نامناسب – یا حتی هک های اینترنتی رایج – که مناسب پوست شما نیستند میتوانند آکنه، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را برای شما به ارمغان بیاورند.

چه نوع  پاکسازی برای پوست من مناسب است؟

پاکسازی پوست همیشه اولین قدم برای هر روتین مراقبت از پوست است. یک پاک کننده خوب ملایم، بدون عطر و تحریک کننده خواهد بود و پس از شستشو احساس سفت یا خشکی به پوست شما نمی دهد. مهم است که پاک کننده ای را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. اطلاعات زیر به شما کمک می کند تا بهترین پاک کننده را پیدا کنید، چه پوست چرب، چه پوست خشک، چه پوست مختلط و چه پوست مستعد آکنه و قرمزی.

روش های پاکسازی پوست:

ژل های پاک کننده

ژل های پاک کننده شفاف هستند و همانطور که از نامشان پیداست قوام ژل مانندی دارند. به طور کلی برای پاکسازی عمیق طراحی شده اند و به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی و لایه برداری خود در رفع منافذ مسدود شده، از بین بردن چربی اضافی و از بین بردن باکتری های مولد آکنه موثر هستند.

پاک کننده های کرمی

درست مانند پاک‌کننده‌های ژلی، پاک‌کننده‌های کرمی تقریباً همان‌طور که به نظر می‌رسند، دارای بافتی کرمی هستند. پاک‌کننده‌های کرمی نسبت به سایر پاک‌کننده‌ها ملایم‌تر و آب‌رسان‌تر هستند و برای انواع پوست‌های خشک یا حساس ایده‌آل هستند. آنها سخت کار می کنند تا پوست شما را به آرامی پاک کنند بدون اینکه روغن طبیعی آن را از بین ببرند. اگر به پاکسازی مضاعف علاقه دارید، آنها همچنین یک پاک کننده مرحله دوم عالی هستند.

فوم های پاک کننده

فوم های پاک کننده تقریباً بین پاک کننده های ژلی و کرمی قرار می گیرند که آنها را برای انواع پوست های مختلط توصیه میکنند. آنها به صورت کرم یا ژل شروع می شوند و به یک کف غلیظ و کف آلود تبدیل می شوند. این نوع پاک کننده ها چربی اضافی را به خوبی از بین میبرند. اگر بعد از یک روز طولانی چند لایه آرایش دارید، یا بعد از یک روز در ساحل کرم ضد آفتاب دارید، یک شوینده فوم به عنوان یک پاک کننده قوی برای شستن همه چیز، این کار را انجام می دهد.

پاک کننده های بر پایه روغن

مفهوم گذاشتن چربی بیشتر روی پوست‌های چرب ممکن است منطقی نباشد، اما این پاک‌کننده‌ها معمولاً حاوی پایه‌ای روغنی هستند که به از بین بردن کثیفی روی پوست بدون تداخل با سد پوستی کمک می‌کند. روغن حاصل از پوست شما همراه با پاک کننده عمل می کند تا پوست را متعادل کند. شوینده روغنی روشی ملایم برای از بین بردن الودگی های مسدود کننده منافذ – از جمله آرایش ضد آب – بدون خشک کردن پوست است.

پاک کننده های خاک رس

اگر ماسک خاک رس را دوست دارید، پس از آن یک پاک کننده خاک رس را دوست خواهید داشت. پاک کننده های خاک رس که به دلیل قدرت جذب خود شناخته می شوند، با خارج کردن چربی اضافی و سموم از منافذ، پوست شما را پاکسازی می کنند. برای پوست های چرب و مختلط عالی است، پاک کننده های خاک رس برای پوست های حساس نیز مناسب هستند.

پاک کننده های میسلار

آب‌های مایسلار که منشا آن فرانسه است، دارای «میسل» یا مولکول‌های ریز روغن معلق در آب نرم هستند که روغن، کثیفی و آرایش را جذب می‌کنند. پاک کننده های میسلار ملایم و بدون الکل هستند، بنابراین برای انواع پوست و به خصوص پوست های حساس بی خطر هستند. پاک‌کننده‌های مایسلار در سفت کردن منافذ پوست بسیار مؤثر هستند.

بالم های پاک کننده

بالم های پاک کننده گزینه ای عالی برای کسانی است که می خواهند روتین مراقبت از پوست خود را ساده کنند، زیرا بسیاری از این فرمول ها حتی برای پاک کردن کثیفی، آرایش یا چربی نیازی به آب ندارند. بالم‌های پاک‌کننده فوق‌العاده مرطوب‌کننده هستند و حتی می‌توانند به لطف ترکیباتی مانند روغن نارگیل، فواید آبرسانی نیز ارائه دهند. آن‌ها معمولاً هیچ ماده‌ی فوق‌العاده خشن یا پاک‌کننده‌ای ندارند، که آنها را برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند، انتخابی عالی می‌کند.

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، یک روال روزانه مراقبت از پوست می تواند به شما کمک کند سلامت کلی پوست را حفظ کرده و نگرانی های خاصی مانند آکنه، جای زخم و لکه های تیره را بهبود بخشد. پاک کننده ای را انتخاب کنید که بعد از شستن، پوست شما سفت نمی شود. محصولاتی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد .

چند جلسه لیزر لازم است؟

چند جلسه لیزر لازم است؟

چند جلسه لیزر برای از بین بردن کامل موهای زائد کافی است؟ آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟ فاصله بین جلسات لیزر چقدر باید باشد؟ این‌ها تنها بخشی از سوالاتی هستند که افراد قبل از انجام لیزر موهای زائد با آن مواجه می‌شوند. در کرمان نیز، مراکز متعددی برای انجام لیزر موهای زائد وجود دارد.

Read More »
درمان سریع گودی زیر چشم

رفع دائمی گودی زیر چشم و تیرگی اطراف آن: روش‌های موثر و سریع

چه کسی دوست ندارد چشمانی درخشان و شاداب داشته باشد؟ گودی زیر چشم نه تنها زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند نشانه خستگی و پیری زودرس باشد. اما نگران نباشید، با شناخت علل و راهکارهای مناسب، می‌توان به راحتی از شر این مشکل رها شد.  در این مقاله کلینیک والا کرمان، به

Read More »
عوارض جراحی بینی

عوارض بعد از عمل بینی چیست؟ عوارض جراحی بینی یا رینوپلاستی

جراحی بینی، یا رینوپلاستی، یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در جهان است. اما مانند هر عمل جراحی دیگری، با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در علم و تکنیک‌های جراحی، همچنان با عوارضی همراه است. اگرچه غیرمعمول است، اما آگاهی از عوارض بعد از عمل بینی می تواند به شما در تصمیم گیری قدرتمند و اطمینان از بهبودی

Read More »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا