با فیلر های تزریقی پوست آشنا شوید

اشنایی با تزریق ژل

آیا می دانستید که بسیاری از علائم قابل مشاهده پیری را می توان به کاهش حجم ربط داد؟ با نازک شدن بافت های صورت، خطوطی اطراف بینی و دهان بوجود می آیند و گونه ها کمی توخالی به نظر می رسند. فیلر های پوستی حجم از دست رفته را جایگزین میکنند. و به صاف کردن چین و چروک ها، حجیم شدن لب ها و بازگرداندن ظاهری جوان تر کمک کنند.

فیلر تزریقی پوست چیست؟

فیلرهای پوستی مواد ژل مانندی هستند. که برای بازگرداندن حجم از دست رفته، صاف کردن خطوط و از بین بردن چین و چروک ها به زیر پوست تزریق می شوند. سالانه بیش از ۱ میلیون مرد و زن این روش درمانی محبوب جوانسازی صورت را انتخاب می کنند. این روش درمانی بدون جراحی و مقرون به صرفه برای جوان سازی پوست است.

   فیلر ها با چه چیزی ساخته می شوند؟

        هیالورونیک اسید (HA)

        هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA)

        پلی ال لاکتیک اسید

        پلی متیل متاکریلات (PMMA)

        تزریق چربی اتولوگ

چگونه فیلر های پوستی می توانند ظاهر را تقویت کنند؟

در حالی که فیلرهای پوستی معمولاً به عنوان «پرکننده‌های چین و چروک» شناخته می‌شوند، اما کارایی بیشتری از صاف کردن چین و چروک‌ها دارند. چند مورد از مشکلات رایجی که فیلرهای پوستی به رفع آنها کمک می کنند:

    خطوط اطراف بینی و دهان را صاف میکنند (خطوط لبخند و پرانتز).

   حجم گونه ها یا شقیقه های فرو رفته را باز می گرداند و تقویت میکند.

    خطوط اطراف لب را کاهش میدهند.

    لب ها را حجیم و تقویت می کند.

    تقارن بین اجزای صورت را بهبود میبخشد.

فیلر ها از چه موادی تشکیل شده اند؟

انواع مختلفی از محصولات فیلر مورد تایید FDA وجود دارد که جراحان زیبایی از آنها استفاده می کنند. به طور کلی، فیلرها بر اساس ماده ای که از آن ساخته شده اند، طبقه بندی می شوند. مطمئن شوید که فیلرهای با نام تجاری مورد تایید FDA را دریافت می کنید، که فقط از طریق یک پزشک دارای مجوز در دسترس هستند.

هیالورونیک اسید (HA)

هیالورونیک  اسید یک ماده طبیعی است که در پوست یافت می شود. این ماده کمک می کند تا پوست صاف و هیدراته شود. فیلر های HA معمولا نرم و ژل مانند هستند و نتایج موقتی دلرند و ۶ تا ۱۲ ماه و یا بیشتر باقی می مانند تا اینکه بدن به تدریج و به طور طبیعی ذرات را جذب کند. بیشتر پرکننده‌های HA با لیدوکائین تزریق می‌شوند تا ناراحتی در طول و بعد از درمان را به حداقل رسانند .

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA)

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم نیز یک ماده طبیعی است که عمدتاً در استخوان های ما یافت می شود. هنگامی که در فیلر استفاده می شود، ذرات کلسیم تقریباً میکروسکوپی هستند که در یک ماده ژل مانند معلق میشوند. فیلر CaHA معمولاً  غلیظ تراز فیلر اسید هیالورونیک است و معمولاً اثرات آن مدت طولانی تری نیز باقی می مانند که در حدود ۱۲ ماه برای اکثر افراد گزارش شده است .هیدروکسی لاپاتیت کلسیم به تحریک تولید کلاژن طبیعی کمک می کند و معمولاً برای خطوط عمیق تر و چین و چروک ها استفاده می شود.

پلی ال لاکتیک اسید

پلی ال-لاکتیک اسید یک ماده مصنوعی زیست تخریب پذیر (به این معنی که استفاده از آن در بدن بی خطر است) است. سال هاست که در وسایل پزشکی مانند بخیه هایی که در بدن جذب میشود استفاده می شود. محصولات پلی ال لاکتیک اسید از نظر فنی به عنوان “محرک های کلاژن” طبقه بندی می شوند، زیرا مکانیسم اصلی آنها در صاف کردن خطوط ظریف از طریق بازسازی کلاژن طبیعی است . فیلر،خود، چند روز پس از درمان از بین می رود. اسید پلی ال لاکتیک معمولاً برای درمان چین و چروک های عمیق تر صورت استفاده می شود و نتایج آن بیش از ۲ سال باقی می ماند.

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

پلی متیل متاکریلات (PMMA) یک ماده مصنوعی و زیست سازگار است که در فیلرهای پوستی، به شکل یک “میکروسفر” یا یک توپ کوچک است که به طور نامحدود در زیر پوست باقی می‌ماند تا پشتیبانی مداوم را فراهم کند. فیلرهای PMMA همچنین حاوی کلاژن هستند، کلاژن، یک ماده طبیعی در پوست که ساختار و استحکام را ایجاد می کند.

تزریق چربی اتولوگ (پیوند چربی صورت)

تزریق چربی اتولوگ تنها درمان فیلر تزریقی است که نیاز به جراحی دارد، اما نتایج می‌تواند سال‌ها باقی بماند. چربی شما از ناحیه دیگری (اتولوگ به معنای “از همان شخص”) معمولاً با استفاده از لیپوساکشن برداشت می شود. سپس چربی تصفیه شده را به صورت تزریق می کنند. تا به بازگرداندن حجم گونه ها، شقیقه ها، پلک های پایینی یا سایر نواحی کمک کند. تزریق چربی به صورت ایمن و برای دستیابی به نتایج عالی نیاز به آموزش تخصصی دارد و فقط باید توسط جراح زیبایی مجرب و دارای گواهی انجام شود.

مشاوره قبل از درمان

در طول مشاوره، جراح زیبایی منطقه مورد نظر شما را ارزیابی می کند و سابقه پزشکی شما را بررسی می کند.زیرا برخی آلرژی‌ها یا داروها می‌توانند ایمنی یا نتایج شما را به خطر بیندازند. به عنوان مثال، اگر از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن) یا رقیق‌کننده‌های خون استفاده کرده‌اید، باید به جراح زیبایی خود اطلاع دهید، زیرا این داروها احتمال کبودی را افزایش می‌دهند.

 شروع درمان:

 درست قبل از درمان ناحیه تمیز می‌شود. ممکن است یک بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه به شما بدهند. بسیاری از فیلرها حاوی لیدوکائین(یک بی حس کننده خفیف ) هستند. سپس مقدار دقیقی از فیلر به صورت استراتژیک زیر پوست تزریق می شود.

بسته به محصول و نواحی تحت درمان، باید بلافاصله پس از تزریق فیلر متوجه نتایج شوید. برخی از بیماران کبودی و تورم خفیف را تجربه می‌کنند، اما این موارد موقتی هستند و باید طی روزهای بعد از درمان فروکش کنند. شما می توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت های عادی خود بازگردید، اما جراح زیبایی ممکن است از شما بخواهد که یک روز را از ورزش یا سایر فعالیت های شدید اجتناب کنید.

اگر تزریق چربی انجام می دهید:

پیوند چربی صورت یک روش جراحی است و از پروتکل درمانی متفاوتی پیروی می کند. به طور معمول، پیوند چربی به عنوان یک روش سرپایی، با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی همراه با آرامبخش انجام می شود. بسته به میزان لیپوساکشن انجام شده، ممکن است تا ۲ هفته استراحت لازم باشد. جراح زیبایی شما در طول جلسه مشاوره، آنچه را که باید از جراحی و بهبودی انتظار داشته باشید، بررسی خواهد کرد.

نتایج چه مدت ماندگاری دارند؟

مدت زمان ماندگاری اثرات فیلرهای پوستی به محصول، ناحیه درمان و افراد بستگی دارد. به طور کلی، هر چه محصول متراکم تر باشد و عمیق تر تزریق شود، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. برای حفظ نتایج، جراح زیبایی شما درمان را تکرار می کند و مقدار و تکنیک های لازم را برای اطمینان از نتایج بهینه تنظیم می کند.

پرکننده‌های اسید هیالورونیک موقتی‌ترین گزینه هستند و به همین دلیل اغلب برای بیمارانی که برای اولین بار پرکننده دارند توصیه می‌شود. برخی از پرکننده های HA مانند (VOLUMA) برای ماندگاری طولانی تری فرموله شده اند. اما معمولاً به نواحی خاصی مانند گونه ها محدود می شوند. فیلرهای مصنوعی دوام بیشتری دارند، زیرا توسط بدن جذب نمی شوند.

تزریق چربی برای ماندگاری طولانی استفاده میشود. جراح زیبایی شما ممکن است ناحیه درمان را بیش از حد پر کند. زیرا انتظار می رود برخی از چربی های تزریق شده زنده نمانند. که در نتیجه ابتدا ظاهری پرتر تجربه کرده و به تدریج ظاهر طبیعی پیدا می کند.

برای مطالعه مقالات دیگر ما اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا