تمام چیزی که راجع به مزوتراپی باید بدانید!

مزوتراپی پوست و مو

مزوتراپی مو یک درمان غیرجراحی است که با هدف کاهش نواحی مشکل دار بدن شما مانند سلولیت، ریزش مو ها ، وزن اضافی، فرم دهی بدن و جوانسازی صورت وگردن  صورت میگیرد. این دارو از طریق تزریق های متعدد حاوی انواع مختلفی از داروهای مورد تایید FDA، ویتامین ها و مواد معدنی انجام می شود.

اقدامات لازم قبل از مزوتراپی:

قبل از جلسه مزوتراپی پزشک با شما  گفت و گو میکند و توصیه های لازم که قبل از جلسه باید انجام دهید را به شما میگوید. ممکن است لازم باشد یک هفته قبل از عمل از مصرف آسپرین (بوفرین) و سایر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) اجتناب کنید. این مسکن ها ممکن است خطر خونریزی و کبودی را در طول مزوتراپی افزایش دهند.

در طول هر جلسه، بسته به شرایط مراجعه کننده ممکن است از داروی بی‌حسی استفاده کنند سپس  عمل مزوتراپی با استفاده از یک سوزن کوتاه مخصوص انجام میشود که سوزن ممکن است به یک تفنگ مکانیکی متصل شود تا بتواند تزریق های زیادی را پشت سر هم انجام دهد. با توجه به شرایطی که تحت درمان آن هستید، تزریق ها را در اعماق مختلف پوست که از ۱ تا ۴ میلی متر متغیر است انجام میدهند. امکان دارد پزشک سوزن را زاویه ­دار داخل پوست ببرد یا  حین تزریق خیلی سریع مچ دست خود را تکان دهد.

آیا مزوتراپی مو بر روی ریزش مو موثر است؟

علاوه بر درمان چین و چروک و از بین بردن چربی های اضافی مزوتراپی را برای درمان ریزش موی ناشی از آلوپسی نیز استفاده می کنند.در این درمان عصاره های طبیعی گیاهی، ویتامین ها و یا داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل را به سر تزریق می کند. افرادی که این روش را برای ریزش مو انجام می دهند ادعا می کنند که این تکنیک میتواند: عدم تعادل هورمونی در داخل و اطراف فولیکول مو را اصلاح کند، مواد مغذی را به مو می رساند و گردش خون را بهبود می بخشد.

قبل و بعد مزوتراپی

ریکاوری بعد از مزوتراپی چه قدر زمان میبرد؟

معمولاً زمان قطعی برای ریکاوری بعد از مزوتراپی وجود ندارد و بستگی به هر فرد دارد. بسیاری از افراد می توانند بلافاصله به فعالیت های روزانه خود بازگردند. برخی دیگر به دلیل تورم و درد در محل های تزریق شاید به یک روز مرخصی نیاز داشته باشند.

اثر بخشی مزوتراپی را بعد از چه مدت میتوان دید؟

اثربخشی این روش بستگی به درمانی دارد که دکتر برای شما در نظر گرفته است. برخی از افراد می توانند  بعد از اولین جلسه نتایج را ببینند، اما بیشتر افراد بعد از چندین جلسه مزوتراپی تاثیر آن را میبینند. یکی از موادی که تفاوت را به سرعت نشان میدهد هیالورونیک اسید است، زیرا به پوست حجم می دهد. ولی تزریق ویتامین ها و مواد معدنی به مدت بیشتری برای اثرگذاری نیاز دارند .

مزوتراپی تا چه حد میتواند دردناک باشد؟

سوزن های مورد استفاده در مزوتراپی بسیار ظریف هستند، بنابراین این روش راحت تر از آن چیزی است که فکر می کنید .

برای مطالعه مقالات دیگر ما اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا