باید ها و نباید های قبل از جلسات لیزر موهای زائد

قبل و بعد از لیزر موهای زائد بدن چه نکاتی را باید توجه کنید

 

جهت انجام لیزر  در کلینیک کاملا تخصصی والا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

اگر برای حذف موهای زائد، لیزر را نظر گرفته اید، پزشکی را انتخاب کنید که دارای گواهینامه تخصصی برای این کار و تجربه لیزر موهای زائد بر روی نوع پوست شما را داشته باشد. اگر یک دستیار پزشک یا پرستار یا اپراتور دارای مجوز این روش را انجام دهد، مطمئن شوید که یک پزشک تحت نظر نیز قرار بگیرد و در طول جلسات در محل قرار داشته باشد. در مورد مکان هایی که به پرسنل غیرپزشکی اجازه انجام لیزر را می دهند، احتیاط کنید.

قبل از لیزر، با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه درمانی برای شما در نظر بگیرد. سابقه پزشکی خود را از جمله مصرف دارو، سابقه اختلالات پوستی یا اسکار، و روش های قبلی حذف موهای زائد مرور کنید، در مورد خطرات، مزایا و انتظارات، از جمله اینکه لیزر موهای زائد چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند برای شما انجام دهد، صحبت کنید .از محلی که میخواهید تحت درمان قرار بگیرد عکس بگیرید تا برای ارزیابی قبل و بعد از جلسات لیزر و بررسی های طولانی مدت استفاده شود.

دستور العمل هایی که ممکن است پزشک قبل از شروع جلسات به شما توصیه کند عبارتند از :

دور ماندن از آفتاب. توصیه های پزشک خود را برای اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جدی بگیرید. هر زمان که در معرض نور خورشید قرار میگیرد، از یک ضد آفتاب با SPF30 استفاده کنید. قبل از انجام لیزر پوست خود را برنزه نکنید چرا که آفتاب سوختگی در یک ناحیه موجب درد هنگام لیزر است.

روشن کردن پوست:از هرگونه استفاده از کرم هایی که رنگ پوست را تیره تر میکنند خودداری کنید.

حداقل چهار هفته قبل از درمان باید از انجام سایر روش های حذف موهای زائد مثل کندن مو، اپیلاسیون وغیره اجتناب کنید. چراکه لیزر به منظور از بین بردن ریشه ی مو انجام می شود به همین دلیل بین ۴ تا ۶ هفته قبل از لیزر از اپیلاسیون کردن دوری کنید. تراشیدن مو ها هیچ عیبی ندارد چرا که ریشه ی مو را از بین نمی برد.

 پرهیز از مصرف بعضی داروها : با پزشک در مورد دارو هایی که نباید قبل از جلسات لیزر مصرف کنید مشورت کنید.

 حذف موهای زائد بوسیله ژیلت یا تیغ های اصلاح یک روز قبل از جلسه لیزر توصیه می شود.

از رنگ کردن موهای زائد خود دوری کنید. رنگدانه در ریشه ی مو وجود دارد و زمانی که اشعه لیزر به سطح پوست تابیده می شود ریشه ی مو آن را جذب می کند. ۶ هفته قبل از انجام لیزر از سفید کردن موها خودداری کنید زیرا ریشه ی مو نمی تواند لیزر را جذب کند.

توجه:

یعد از انجام لیزر از موچین برای خارج کردن موهای خود استفاده نکنید. اپیلاسیون و هر نوع روش مشابه آن موجب اختلال در عملکرد لیزر می باشد.

 

نتایج لیزر موهای زائد:

موها به طور کامل در طی چند روز تا چند هفته می ریزند. جلسات لیزر پشت سرهم معمولاً ضروری هستند زیرا رشد و ریزش مو به طور طبیعی در یک چرخه اتفاق می‌افتد. و لیزر بر روی فولیکول موهایی که تازه رشد کرده اند بهترین پاسخ را میدهد. نتایج به طور قابل توجهی به شخصی که تحت درمان قرار میگیرد بستگی دارد. اکثر مردم پروسه حذف موهای زائد را در چندین ماه تا چندین سال تجربه میکنند. برای دائمی کردن نتایج لیزر نیاز به جلسات یاداوری بعد از کامل شدن جلسات نیز است.

برای مطالعه مقالات دیگر ما اینجا کلیک کنید

چند جلسه لیزر لازم است؟

چند جلسه لیزر لازم است؟

چند جلسه لیزر برای از بین بردن کامل موهای زائد کافی است؟ آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟ فاصله بین جلسات لیزر چقدر باید باشد؟ این‌ها تنها بخشی از سوالاتی هستند که افراد قبل از انجام لیزر موهای زائد با آن مواجه می‌شوند. در کرمان نیز، مراکز متعددی برای انجام لیزر موهای زائد وجود دارد.

Read More »
درمان سریع گودی زیر چشم

رفع دائمی گودی زیر چشم و تیرگی اطراف آن: روش‌های موثر و سریع

چه کسی دوست ندارد چشمانی درخشان و شاداب داشته باشد؟ گودی زیر چشم نه تنها زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند نشانه خستگی و پیری زودرس باشد. اما نگران نباشید، با شناخت علل و راهکارهای مناسب، می‌توان به راحتی از شر این مشکل رها شد.  در این مقاله کلینیک والا کرمان، به

Read More »
عوارض جراحی بینی

عوارض بعد از عمل بینی چیست؟ عوارض جراحی بینی یا رینوپلاستی

جراحی بینی، یا رینوپلاستی، یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در جهان است. اما مانند هر عمل جراحی دیگری، با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در علم و تکنیک‌های جراحی، همچنان با عوارضی همراه است. اگرچه غیرمعمول است، اما آگاهی از عوارض بعد از عمل بینی می تواند به شما در تصمیم گیری قدرتمند و اطمینان از بهبودی

Read More »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا