شایعات اشتباهی که درباره ی لیزر بدن وجود دارد

حقایقی در رابطه با لیزر موهای زائد

با وجود گذر زمان هنوز شایعاتی در باره ی لیزر بدن وجود دارد. غیر از عوارض کوتاه مدت مثل قرمزی پوست ،التهاب و… هیچ گونه عوارض وحشتناکی در این رابطه وجود ندارد. 

برای نوبت گیری در کلینیک والا روی لینک زیر کلیک کنید

 

پاکسازی پوست برای جوانسازی بهتر

فیشیال پوست

با تجمع آلودگی ها و سلول های مرده روی سطح پوست به مرور صورت شما کدر می شود و دیگر شفافیت قبل خود را ندارد به همین دلیل باید ماهیانه یک بار پوست خود را پاکسازی کنید.
Click Here
زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت

امروزه صورت v شکل متقاضیان زیادی دارد. پیش از هرچیز باید با پزشک خود مشورت کنید که آیا کاندید مناسبی برای انجام زاویه سازی هستید یا خیر در این مقاله تمام شرایط را بررسی کرده ایم.
Click Here
لیزر صورت

لیزر با دستگاه الکس کندلا

دستگاه الکس کندلا یکی از جدید ترین دستگاه های در حال حاضر می باشد. اطمینان و سرعت عمل این دستگاه موجب جذب مشتریان زیادی شده است
Click Here
روش های جوانسازی دور چشم

جوانسازی دور چشم

به علت نازک بودن پوست دور چشم رسیدگی به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. برای درمان سیاهی و گودی زیر چشم روش های زیادی وجود دارد که در این مقاله تمام روش ها را بررسی کرده ایم.
Click Here

لیزر موهای زائد یک متد پزشکی است که از یک پرتو متمرکز نور برای حذف موهای زائد استفاده می کند. در این روش، لیزر نوری از خود ساطع می کند که توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می شود. انرژی نور به گرما تبدیل می شود و به فولیکول های مو  (کیسه های لوله ای شکل داخل پوست هستند که تار مو تولید می کنند) آسیب می رساند. این آسیب باعث میشود رشد مو در آینده متوقف یا به تاخیر بیوفتد.

عوارض جانبی که ممکن است بوجود آیند:

عوارض جانبی لیزر با نوع پوست، رنگ مو، برنامه درمانی و رعایت مراقبت های قبل و بعد از درمان متفاوت است. شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد عبارتند از: تحریک پوست، درد و ناراحتی موقت، قرمزی و تورم پس از لیزر؛ هرکدام از این علائم و نشانه ها در عرض چند ساعت از بین می روند.

باعث تغییر رنگ دانه ها میشود. و احتمال دارد پوست آسیب دیده را تیره یا روشن کند. این تغییرات رنگ پوست ممکن است موقت یا دائمی باشند. روشن شدن پوست، در درجه اول بر روی افرادی که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، قبل و بعد از درمان خودداری نمیکنند. و افرادی که پوست تیره تری دارند تأثیر بیشتری می گذارد.

تاول ، زخم و تغییرات در بافت پوست را به ندرت از عوارض احتمالی لیزر گزارش کرده اند. سایر عوارض جانبی که ممکن است به ندرت اتفاق بیوفتند؛ عبارتند از سفید شدن موهای تحت درمان، رشد بیش از حد مو در اطراف مناطقی که تحت درمان قرار گرفته است؛ به ویژه در پوست های تیره تر.

شایعاتی در باره ی لیزر:

آیا این روش سبب ضخیم شدن موها می شود؟

این روش هیچ تاثیری در ضخیم تر شدن موها ندارد. درصورتی که از دستگاه مناسب و با طول موج مناسب استفاده شود این روش هیچ خطری نمی تواند داشته باشد

آیا برای غده های لنفاوی خطری دارد؟

در پاسخ به این شایعه باید گفت که  تابش دستگاه الکس کندلا تنها روی سطحی از پوست است و فقط روی فولیکول های مو تاثیر می گذراد. این روش هیچ تاثیری  در داخل بدن نخواهد گذاشت

 لیزر در نواحی شکم یا پهلو موجب ناباروری می شود

همانطور که گفته شد این روش فقط روی فولیکول های مو تاثیر می گذارد و اشعه ی آن حتی روی لایه دوم پوست هم تاثیری نمی گذارد.

آیا اشعه لیزر سرطان زا است؟

 اشعه لیزر به گونه ای ساخته شده است که فقط روی پیاز مو تاثیر می گذارد و به سطح بدن نفوذ ندارد. پس این ادعا تکذیب می شود.

عده ای بر این باورند که در تابستان نباید لیزر انجام داد:

متخصصان پوست پاکسازی را در فصل های تابستان  جایز نمی دانند. اما لازم به ذکر است که این روش درمانی هیچ تاثیری در نازک شدن سطح پوست ندارد.

تاثیر لیزر بر روی موهای زائد:

لیزر موهای زائد به طور موثر رشد مو را برای زمان طولانی به تاخیر می اندازد. معمولا منجر به از بین بردن دائمی موهای زائد نمی شود. چندین جلسه ی لیزر برای حذف اولیه­ ی موهای زائد نیاز است و امکان دارد به جلسات یادآوری نیز نیاز باشد. لیزر موهای زائد روی افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر است، اما آن را برای انواع پوست استفاده می­کنند. رنگ مو و نوع پوست بر موفقیت آمیز بودن این متد تأثیر زیادی دارد و کارکرد اصلی لیزر بر روی رنگدانه مو انجام میشود و نه رنگدانه پوست. ملانین، نور لیزر را جذب کرده و به به فولیکول مو آسیب می رساند. در عین حال باید از آسیب به پوست جلوگیری کند؛ این تضاد بین رنگ مو و پوست – موهای تیره و پوست روشن – به بهترین نتایج منجر میشود.

خطر آسیب به پوست زمانی افزایش می یابد که تضاد کمتری میان رنگ مو و پوست وجود دارد. اما، پیشرفت فناوری این روش حذف موهای زائد را به گزینه ای مناسب برای افرادی که پوست تیره تری دارند بدل کرده است. این روش در مانی برای رنگ موهایی که نور را به خوبی جذب نمی کنند تاثیر کمی دارد. مثل رنگ موی خاکستری، قرمز، بلوند و سفید. با این حال، حذف موهای زائد برای رنگ موهای روشن  همچنان در حال توسعه است.

چه مناطقی از بدن را میتوان تحت درمان لیزر قرار داد؟

مکان هایی از بدن که معولا تحت درمان قرار میگیرند شامل پاها، زیر بغل، پشت لب، چانه و بیکینی است. با این حال، درمان موهای زائد بوسیله لیزر تقریباً در هر ناحیه ای به جز پلک یا ناحیه اطراف پلک و چشم امکان پذیر است. پوست دارای خالکوبی نیز نباید تحت درمان قرار گیرد. و لیزر را برای حذف موهای زائد در نواحی اطراف چشم به دلیل احتمال آسیب شدید توصیه نمی کنند.

 

چند جلسه لیزر لازم است؟

چند جلسه لیزر لازم است؟

چند جلسه لیزر برای از بین بردن کامل موهای زائد کافی است؟ آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟ فاصله بین جلسات لیزر چقدر باید باشد؟ این‌ها تنها بخشی از سوالاتی هستند که افراد قبل از انجام لیزر موهای زائد با آن مواجه می‌شوند. در کرمان نیز، مراکز متعددی برای انجام لیزر موهای زائد وجود دارد.

Read More »
درمان سریع گودی زیر چشم

رفع دائمی گودی زیر چشم و تیرگی اطراف آن: روش‌های موثر و سریع

چه کسی دوست ندارد چشمانی درخشان و شاداب داشته باشد؟ گودی زیر چشم نه تنها زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند نشانه خستگی و پیری زودرس باشد. اما نگران نباشید، با شناخت علل و راهکارهای مناسب، می‌توان به راحتی از شر این مشکل رها شد.  در این مقاله کلینیک والا کرمان، به

Read More »
عوارض جراحی بینی

عوارض بعد از عمل بینی چیست؟ عوارض جراحی بینی یا رینوپلاستی

جراحی بینی، یا رینوپلاستی، یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در جهان است. اما مانند هر عمل جراحی دیگری، با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در علم و تکنیک‌های جراحی، همچنان با عوارضی همراه است. اگرچه غیرمعمول است، اما آگاهی از عوارض بعد از عمل بینی می تواند به شما در تصمیم گیری قدرتمند و اطمینان از بهبودی

Read More »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا