میکرونیدلینگ چیست؟و چه تاثیری بر مو و پوست شما دارد؟

تاثیر میکرونیدلینگ برای پوست شما و تولید کلاژن بیشتر

شما میتوانید کاندید خوبی برای استفاده از میکرونیدلینگ باشید اگر از سلامت عمومی خوبی برخوردارید و مشکلات پوستی خاصی دارید که به سایر روش های درمانی مانند درمان های خانگی ، مصرف قرص ها یا لایه برداری پاسخ نداده باشند اما این روش میتواند یک راه موثر قبل از انجام عمل های زیبایی باشد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه میکرونیدلینگ پوست و برای مشاوره با متخصص های زیبایی صحبت کنید.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش  جدید درمانی است که از طریق تولید کلاژن به درمان مشکلات پوست میپردازد و همچنین به عنوان درمان القای کلاژن  نیز شناخته میشود . این روش به کاهش لک های پوستی ناشی از آکنه و ترک های پوستی و همچنین در برخی از روش های ضد پیری مانند لکه های ناشی از نور خورشید و جراحی پلک چشم کمک میکند.

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است اما مطالعات بر روی این روش درمانی نشان داده است که میکرونیدلینگ بر روی رشد موها نیز موثر است.

 

میکرونیدلینگ در والا:

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین روش ها ی جوانسازی پوست است که ما در والا با کمک متخصصان این زمینه انجام می دهیم. شما می توانید با کلیک کردن روی دکمه ی زیر زیبایی خود را از نو بدست بیاورید


 

مراحل انجام میکرونیدلینگ:

در طی انجام این روش پزشک متخصص با ابزاری شبیه به قلم ، سوراخ های ریزی زیرپوست ایجاد میکند که این نوک سوزن ها به قدری ریز هستند که احتمالا بعد عمل متوجه آن ها نخواهید شد.

پزشک ابزار را روی همه نواحی پوست به طور مساوی حرکت میدهد در نتیجه  پوست جدیدی که ایجاد میشود نیز یکدست میشود

میکرونیدلینگ یک درمان بدون درد است اما اما در مواردی ممکن است حدود یک ساعت قبل از شروع، پزشک از یک بی حس کننده موضعی برای کاهش احتمال درد استفاده می کند

موارد استفاده:

میکرونیدلینگ روی صورت اغلب برای موارد زیر استفاده میشود;

  • جای جوش
  • لکه های ناشی از افزایش سن (که به آن لکه های خورشیدی نیز می گویند)
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • منافذ بزرگ
  • انواع اسکارها
  • کاهش خاصیت ارتجاعی پوست
  • رنگ پوست غیریکنواخت

گاهی اوقات از میکرونیدلینگ برای درمان ترک های پوستی در سایر نواحی بدن استفاده می شود. یک منبع معتبر نشان داده است که میکرونیدلینگ در صورت ترکیب با فیلرها برای علائم کشش روی ران ها و ناحیه شکم نیز موثر است.جای زخم در سایر قسمت های بدن نیز ممکن است با این روش درمان شود. با این حال، میکرونیدلینگ در درجه اول برای صورت استفاده می شود.

عوارض جانبی :

مانند همه روش های زیبایی، میکرونیدلینگ نیز بدون خطر نیست. شایع ترین عارضه جانبی، که ممکن است اتفاق بیوفتد؛ تحریک جزئی پوست بلافاصله پس از عمل ، احتمال دارد برای چند روز قرمزی مشاهده کنید در صورت مشاهده عوارض جانبی شدیدتر، از جمله:

  • خون ریزی
  • کبودی
  • عفونت
  • لایه برداری

 حتما به پزشک مراجعه کنید ، اگر ;

  • باردار هستید
  • بیماری های پوستی خاصی مانند پسوریازیس یا اگزما دارید
  • زخم های باز دارید
  • اخیراً پرتودرمانی داشته اید

 درصورت داشتن هریک از موارد بالا باید از انجام این روش خودداری کنید.

اقدام لازم برای امادگی قبل از انجام میکرونیدلینگ:

قبل از عمل، با پزشک در مورد کارهایی که باید قبل از انجام فرایند صورت بگیر گفت و گو کنید تا بهترین نتیجه ممکن را داشته باشید. ممکن است لازم باشد مصرف برخی داروها مانند ایبوپروفن و داروهای درمان آکنه را قبل از انجام فرایند متوقف کنید.همچنین ممکن است پزشک شما توصیه کند که استفاده از رتینوئیدهای موضعی را قبل از میکرونیدلینگ متوقف کنید. انجام این کار ممکن است خطر برخی عوارض جانبی را کاهش دهد.

اقدامات مراقبتی بعد از انجام میکرونیدلینگ:

میکرونیدلینگ مانند جراحی پلاستیک ، تهاجمی نیست، بنابراین زمان بهبودی خیلی کم است.اگر لازم به استراحت باشد، اکثر افراد به زمان استراحت بسیار کمی نیاز دارند.ممکن است در چند روز اول پس از عمل متوجه سوزش و قرمزی پوست شوید. این روند ، پاسخ طبیعی به “آسیب های کوچکی” است که توسط سوزن ها به پوست شما وارد شده، می توانید پس از عمل به محل کار یا مدرسه برگردید. برخی افراد در چند روز اول برای از بین رفتن قرمزی، آرایش می کنند.پوست شما نیز نسبت به آفتاب حساس تر خواهد بود، بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است.فرایند درمان با میکرونیدلینگ نسبتا سریع اتفاق می افتد و شما میتواند در عرض چند هفته نتیجه حاصل از آن را ببینید.

میکرونیدلینگ در مقابل رولرهای خانگی;

میکرونیدلینگ یک روش حرفه ای است که فقط در مطب پزشک دارای بورد تخصصی، انجام می شود. برخی افراد برای صرفه جویی در هزینه، غلتک های خانگی را انتخاب می کنند. برخلاف میکرونیدلینگ حرفه ای، رولرهای خانگی به سختی پوست را سوراخ نمی کنند. در حالی که ممکن است این گزینه کمتر دردناک به نظر برسد، مشکل این است که به نتایج یکسانی منجر نمیشود. سوراخ‌های ایجاد شده در حین میکرونیدلینگ حرفه‌ای برای القای جوان‌سازی پوست طراحی شده‌اند.طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، با دستگاه غلتکی، در بهترین حالت ممکن است به پوست روشن تری برسید.اگر به نتایج چشمگیرتر و طولانی مدت علاقه دارید، میکرونیدلینگ گزینه بهتری نسبت به دستگاه غلتکی است که در فروشگاه خریداری می شود. اگر می‌خواهید نتایج کم تهاجمی (و موقتی‌تر) داشته باشید، همچنان می‌توانید رولر های خانگی را انتخاب کنید.


تاثیر میکرونیدلینگ روی پوست:

  • استحکام بخشیدن به پوست
  • کوچک کردن منافذ پوست
  • کاهش جای جوش
  • افزایش گردش خون و کلاژن سازی

معمولا نتایج این روش بلافاصله پس از انجام این روش قابل مشاهده است اما یک هفته پس از اولین جلسه بهترین تاثیر خود را روی پوست می گذارد.

چند جلسه لیزر لازم است؟

چند جلسه لیزر لازم است؟

چند جلسه لیزر برای از بین بردن کامل موهای زائد کافی است؟ آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟ فاصله بین جلسات لیزر چقدر باید باشد؟ این‌ها تنها بخشی از سوالاتی هستند که افراد قبل از انجام لیزر موهای زائد با آن مواجه می‌شوند. در کرمان نیز، مراکز متعددی برای انجام لیزر موهای زائد وجود دارد.

Read More »
درمان سریع گودی زیر چشم

رفع دائمی گودی زیر چشم و تیرگی اطراف آن: روش‌های موثر و سریع

چه کسی دوست ندارد چشمانی درخشان و شاداب داشته باشد؟ گودی زیر چشم نه تنها زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند نشانه خستگی و پیری زودرس باشد. اما نگران نباشید، با شناخت علل و راهکارهای مناسب، می‌توان به راحتی از شر این مشکل رها شد.  در این مقاله کلینیک والا کرمان، به

Read More »
عوارض جراحی بینی

عوارض بعد از عمل بینی چیست؟ عوارض جراحی بینی یا رینوپلاستی

جراحی بینی، یا رینوپلاستی، یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در جهان است. اما مانند هر عمل جراحی دیگری، با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در علم و تکنیک‌های جراحی، همچنان با عوارضی همراه است. اگرچه غیرمعمول است، اما آگاهی از عوارض بعد از عمل بینی می تواند به شما در تصمیم گیری قدرتمند و اطمینان از بهبودی

Read More »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا