بوتاکس برای چه ناحیه ای از بدن استفاده می شود+مزایای بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل

 

بوتاکس علاوه بر جنبه های زیبایی برای درمان تعریق زیاد نیز استفاده می شود. این کار تنها با چند تزریق  در مدت زمان کوتاه انجام می شود.

ما در کلینیک والا مفتخریم که بهترین خدمات را به شما ارائه بدهیم.

 

 

بوتاکس یک نوروتوکسین است که از میکروب هایی که باعث بوتولیسم می شوند، ساخته می شود. اما نگران نباشید، اگر به طور مناسب توسط یک متخصص پزشکی استفاده شود بی خطر است.

اگر تعریق شما با داروهای ضد تعریق بهبود نیابد، ممکن است کاندیدای بوتاکس باشید. بوتاکس زیر بغل توسط سازمان  برای افرادی که بیش از حد تعرق دارند تایید شده است. همچنین ممکن است برای کاهش تعریق در نواحی دیگر مانند دست‌ها، پاها و صورت استفاده شود.

مزایای بوتاکس زیر بغل:

بوتاکس زیر بغل معمولا در اکثر افراد تا حدود یکسال ماندگاری دارد و تعریق را تا حدود ۸۰ درصد کاهش می دهد. از آنجا که قبل از تزریق از کرم های بی حسی استفاده می کنند پسسس حین تزریق بیمار هیچگونه دردی را احساس نمی کند. علاوه بر این ها هزینه ی آن نسبت به سایر روش بسیار پایین تر است.

ماندگاری بوتاکس زیر بغل به چه عواملی بستگی دارد:

  • اگر تمدید دوباره ی آن به موقع انجام شود ماندگاری این روش بالاتر می رود
  • کیفیت بوتاکس در این مورد تاثیر بسزایی دارد
  • میزان سوخت و ساز بدن
  • استفاده از شوینده های ملایم

موارد استفاده از بوتاکس برای درمان تعریق؟

منابع معتبر مطالعات نتایج متفاوتی یافته‌اند، اما شواهد زیادی وجود دارد که بوتاکس می‌تواند تولید عرق زیر بغل را تا بیش از ۵۰ درصد برای حداقل ۶ ماه کاهش دهد.  تا به الان تنها بوتاکس زیر بغل تاییده شده می باشد

بوتاکس برای سایر نواحی:

تعریق دست ها

تحقیقات نشان داده است که تزریق بوتاکس برای تعریق دست ها حدود ۲۰ الی ۵۰ درصد پاسخ مثبت داده است که تا حداکثر۶ ماه این اثرات باقی می ماند.

تعریق صورت

پس از انجام تحقیقات مشخص شد که که بوتاکس صورت تعریق را به مدت ۵ الی ۶ ماه به تعویق می اندازد. شایع ترین عارضه جانبی آن فلج شدن عضلات پیشانی است.

کف پا

 بوتاکس ممکن است به کنترل تعریق در کف پا کمک کند، با این حال مطالعات کمی انجام شده است. در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸، ۷۳ درصد از گروهی از افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله از کارنامه خود راضی بودند.

چه زمانی تاثیر گذاری بوتاکس مشخص می شود؟

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. معمولا بین ۲ تا ۴ روز طول می کشد تا نتایج خود را مشاهده کنید و ۲ هفته طول می کشد تا تزریق ها اثر کامل داشته باشند.

زمان مراجعه دوباره برای بوتاکس:

برای تعریق زیر بغل، تزریق تقویت کننده معمولاً هر ۷ تا ۱۶ ماه یکبار مورد نیاز است. نتایج ممکن است برای دست ها و پاها طولانی نباشد و ممکن است لازم باشد درمان خود را بعد از حدود ۶ ماه تکرار کنید. با این حال، هنوز تحقیقات محدودی برای بررسی اثربخشی بوتاکس برای این قسمت‌های بدن وجود دارد.

بعد از درمان چه انتظاراتی باید داشت

  • ۲ هفته پس از تزریق به پزشک مراجعه کنید.
  • پزشکان اغلب توصیه می‌کنند از دئودورانت‌ها یا محصولاتی که دارای عطر در زیر بغل شما هستند به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت برای جلوگیری از تحریک خودداری کنید.
  • به مدت ۱ الی ۲ روز از انجام فعالیت های سنگین و حمام دوری کنید

فواید بوتاکس

  • تزریق بوتاکس زیر بغل تعریق را حدود۸۲ تا ۸۸ درصد کاهش می دهد.
  • تزریق بوتاکس را می توان برای درمان نواحی مختلفی  تجویز کرد، از جمله:

زیر بغل

دست ها

پا

بازگشت

کشاله ران

سر

صورت و بینی

سینه و زیر سینه ها

  • درمان سریع : معمولاً در کمتر از ۱۵ دقیقه تکمیل می شود.
  • بدون زمان استراحت: اگرچه پزشک شما احتمالاً توصیه می کند که از ورزش و دوش آب گرم و حمام در باقی روز خودداری کنید، اما می توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت های عادی خود ادامه دهید.
  • تقریباً بدون درد: درمان شامل تزریق بوتاکس است، اما اینها دردناکتر از نیشگون گرفتن یا نیش زدن نیستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا