آیا هایفوتراپی برای درمان جای جوش و لکه های صورت موثر است؟

هایفوتراپی در کرمان

در جواب به این سوال متخصصان پوست می‌گویند بسته به فاکتور‌های زیادی از جمله نوع لکه پوستی و عمق آن هایفوتراپی می‌تواند درمانی تاثیرگذار باشد. هایفوتراپی صورت یک روش درمانی جدید است که از امواج فراصوت با فرکانس بالا به عنوان یک درمان غیر تهاجمی برای بهبود مشکلات پوستی مانند لک‌های صورت و بدن استفاده می کنند. در روش درمانی هایفو امواج فراصوت را مستقیماً به داخل پوست می فرستد تا سلول های پوست را برای تولید کلاژن جدید تحریک کند. هایفوترایی در کرمان به عنوان یک روش درمانی ایمن و بدون عوارض جانبی شناخته شده است زیرا نیازی به جراحی ندارد و به پوست نفوذ نمی کند. برای درمان مشکلات پوستی می توان هایفوتراپی را به دو صورت ابتدایی و پیشرفته انجام داد.


در روش پایه لیزر را با فرکانس بالا بر روی لکه های پوستی می‌تابانند و سلول های پوست را تحریک می کنند که باعث از بین رفتن لک ها می شود. در روش حرفه‌ای ابتدا ناحیه مورد نظر با اسکنر اسکن می شود و سپس پرتوهای لیزر با فرکانس بالا برای بهبود وضعیت پوست به مناطق آسیب دیده تابیده می شود.


با این حال، بر اساس تحقیقات علمی، هایفوتراپی به عنوان یک روش موثر برای بهبود ظاهر اسکارها و لک‌های پوستی شناخته شده است. البته لازم به ذکر است که هیپوتراپی برای کک و مک صورت هنوز در مرحله آزمایشی است و برای تایید اثرات آن به مطالعات بالینی بیشتری نیاز است. در نتیجه بهتر است قبل از شروع درمان لک های پوستی با پزشک و متخصص پوست مشورت کنید.

هایفوتراپی در کرمان

بهترین و تخصصی ترین مرکز هایفوتراپی در کرمان

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

به طور کلی هایفوتراپی درمان مناسبی برای بهبود لک های صورت است. اما باید توجه داشت که همه افراد برای هایفوتراپی مناسب نیستند و با این روش درمانی نمی توان تمام عیوب صورت را اصلاح کرد. برای انتخاب مناسب ترین روش درمانی لکه ها بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید. علاوه بر این، برای انتخاب کاندیدای مناسب برای هایفوتراپی صورت باید به موارد زیر توجه کرد:

 

  • انواع لکه های صورت: هایفوتراپی بهترین نتیجه را برای لکه های قهوه ای، لکه های آفتاب و لکه های کم عمق می دهد. برای درمان نقاط عمیق تر مانند نقاط ملانوتیک و فرکانس از محدوده های بالاتر روش های درمانی دیگری ممکن است لازم باشد.
  • بیماری های پوستی: هایفوتراپی برای افرادی با پوست سالم و بدون مشکلی مانند عفونت، حساسیت یا التهاب مناسب است.
  • فاصله زمانی ایجاد لکه و هایفو: باید زمان ادامه هایفوتراپی را توسط پزشک بررسی کنید. اگر لکه های جدیدی روی صورت ایجاد شده باشد، ممکن است لازم باشد تا پایان شکل گیری آنها صبر کرد و سپس هایفوتراپی انجام داد.


به طور کلی برای انتخاب کاندیدای مناسب برای هایفوتراپی صورت باید با پزشک و متخصص پوست خود مشورت کرده و نظر او را در این زمینه بررسی کنید. کارشناسان ما در بهترین کلینیک زیبایی در کرمان آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند.


ماندگاری هایفوتراپی لک صورت چقدر است؟

ماندگاری نتایج هایفوتراپی برای لک های صورت به عوامل زیادی از جمله نوع لک، عمق آن، تعداد درمان ها و سابقه پوست شما بستگی دارد. با این حال، برخی از مطالعات نشان داده اند که نتایج هایفوتراپی برای لکه های صورت در بسیاری از موارد قابل احساس و مشاهده است. نتایج ممکن است برای لکه های کمتر عمیق مانند لکه های خورشیدی ماندگاری بیش‌تری داشته باشد، اما لکه های عمیق تر مانند لکه های ملانوتیک ممکن است به دوره درمان طولانی تری نیاز داشته باشند.

در مورد تعداد جلسات مورد نیاز برای دیدن نتیجه لازم به ذکر است که بیشتر نتایج درمانی پس از ۲ یا ۳ جلسه هایفوتراپی به دست می آید. با این حال، این بستگی به نوع و شدت لکه شما دارد. به طور کلی، اگر پس از هایفو برای لک های صورت، از یک رژیم مراقبت از پوست مناسب پیروی کنید، نتایج مدت بیشتری باقی می ماند. علاوه بر این، برای حفظ نتایج هایفوتراپی و جلوگیری از ظاهر شدن مجدد لکه های صورت، استفاده از کرم های ضدآفتاب با فاکتور حفاظتی بالا، دوری از نور خورشید و جلوگیری از تماس با فرآیندهای باعث تغییر رنگ پوست توصیه می شود.

فواید هایفوتراپی

هایفوتراپی به عنوان یک درمان جدید و مبتکرانه برای مشکلات پوستی دارای مزایای زیادی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی است: یکی از مزایای اصلی هایفوتراپی عدم نیاز به جراحی و عدم نفوذ آن به پوست است. بنابراین با استفاده از امواج اولتراسوند مکرر می توان بافت پوست را بهبود بخشید.
  • دوران نقاهت ندارد: از آنجایی که هایفوتراپی درمانی به صورت غیر تهاجمی انجام می شود، پس از انجام هایفو می توانید بلافاصله فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.
  • کوتاه بودن مدت درمان: هایفوتراپی به دلیل اینکه نیازی به جراحی ندارد و کاملا غیر تهاجمی است در مقایسه با سایر روش های درمانی به سرعت قابل انجام است.
  • بدون عوارض بودن: هایفوتراپی برای لک های صورت یک روش درمانی ایمن و بدون عوارض در نظر گرفته می شود.
  • کمک به تحریک کلاژن سازی: با استفاده از امواج فراصوت با فرکانس بالا در هایفوتراپی سلول های پوست تحریک شده و تولید کلاژن جدید در پوست تسریع می شود.

    به طور کلی با توجه به مزایای ذکر شده، هایفوتراپی یک روش درمانی جدید و ابتکاری برای بهبود مشکلات پوستی از جمله درمان لک های صورت محسوب می شود. مشاوران ما در مرکز هایفوتراپی می توانند اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

آیا هایفوتراپی برای لک‌های صورت درد دارد؟

از آنجایی که هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی است، معمولاً با درد کمتری همراه است. با این حال، هنگامی که امواج اولتراسوند به لایه های عمیق تر پوست شما نفوذ می کند، ممکن است احساس سوزش یا گرما در ناحیه درمان کنید. همچنین، اگر لکه های شما در نواحی حساس باشد، ممکن است برخی افراد در طول هایفوتراپی کمی حساسیت و درد را تجربه کنند.
در حقیقت، اکثر افرادی که هایفو درمانی را امتحان کرده اند، آن را به عنوان یک روش درمانی بسیار راحت و بدون درد گزارش می کنند. با این حال، همه به یک شکل واکنش نشان نمی دهند و بسته به حساسیت و وضعیت پوست خود، ممکن است کمی احساس درد کنید. در هر صورت بهتر است قبل از شروع درمان با مشاوران بهترین مرکز هایفوتراپی مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای خود انتخاب کنید.

قیمت هایفو صورت چقدر است؟

قیمت هایفوتراپی برای لک‌های صورت بسته به شدت لک‌ها و اندازه ناحیه تحت درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. شما می توانید اطلاعات دقیقی در مورد هزینه هایفوتراپی برای عیوب صورت و همچنین هر گونه اطلاعات دیگری در این زمینه به دست آورید یا برای مشاوره و تعیین وقت با کلینیک والا تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا